söndag 5 februari 2012

JPM Peters håv

Då har jag kommit en bit på JPM Peters håv, basning och limningen har gått bra. Igår försedde jag håvramen med ett skaft. Peter ville ha ett längre skaft (kanske orkar han inte böja sig ner till småfisken) så det har jag fixat. Kommer troligen att göra inlägg i skaftet för initialer och annat som han vill ha. Sedan vidtar rensågning och det tidsödande putsandet innan själva håvgarnet skall fästas vid ramen.Men den kommer att var klar i god tid till havsöringsfisket i vår.


5 kommentarer:

  1. Ser bra ut det där Magnus . Men du har fel ang. böjandet . Orsaken är att fiskarna jag kommer att ta är så tunga att om jag ska böja mej ner så drar dom ut linan fast spärren är på max .Kom ihåg att sätta fast håvgarnet ordentligt för den där håven kommer att få bekänna färg :) ! // Peter-LJUSNE JPM

    SvaraRadera
  2. Tjusigt!
    In med fler bilder under arbetets gång.

    SvaraRadera
  3. Har han berätta att d e mina öringar han ska hova? /JPM Janne

    SvaraRadera
    Svar
    1. De e så själklart att ja int ens orkade skriva det.......

      Radera
  4. De skiterja i !Håva själv // Peter

    SvaraRadera