torsdag 3 november 2011

Jag körde upp en storgädda åt Goude....


Körde lite gäddfiske idag tillsammans med Janne Goude. Det var perfekt storgäddväder idag tyckte både Janne å jag när vi lämnade Söderhamn bakom oss. Väl framme låg vattnet som en spegel, inte bra.........


Vi hade några hugg som bara lossnade eller som gäddorna släppte innan vi han sätta in mothuggen. Men som tur var kom molnen och direkt fick Janne kontakt med en riktigt fin gädda.


Kampen blev inte speciellt lång i det 6 gradiga vattnet och med en rutinerad "gubbe" bakom spöt. Jag kunde enkelt handtaila gäddan som visade sig väga 7750g och var riktigt "fet" å fin.


Efter avkrokning och vägning kunde gäddan återvända till vattnet för att äta sig ännu större och fetare men då kommer jag att fånga den........... för nu får det vara Jannes tur att guida upp nåt stort åt mig.

Fisket fortsatte med några smågäddor samt en på ca 4kg också för Janne, han va kung ida den gamle. Runt middgastid började det blåsa och vi avbryter för lite MYS med familjerna, så vi kanske kan få tillåtelse att åka och fiska igen nån dag.





1 kommentar:

  1. Det är de jag alltid har sagt . Du är en jäkel på att köra båt Magnus ! Hela Testfiskarnas framgång är helt och hållet din förtjänst :) !Peter

    SvaraRadera