lördag 12 november 2011

Dimma och storgädda


Då Sveriges starkaste "fireman" som är en del av Testfiskarna inte var disponibel i helgen, han skulle träna på att bära tunga klädkassar............. Släpade jag med mig en gammal fiskekompis som inte har varit ute på fiske sen i vintras. Dimman låg verkligen tätt när vi lämnade Söderhamn bakom oss och inte blev det bättre heller under hela dan. Kall bris tillsammans med dimman gjorde att vi frös och linorna frös fast i spöringarna men då vi anade att det fanns fin gädda i området. Orkade vi hålla ut ett antal timmar fast det var dåligt med hugg.........


Några fina gäddor fick vi till slut. Som vanligt fick jag "guida" upp fina gäddor åt fiskekompisarna Per drog denna fina dam på 9,8kg vilket också är hans näst största gädda på spö. Själv fick man ägna sig åt gäddor av mindre mått...... 6,2kg vart det iallafall. Verkar som att jag för tillfället ägnar mig åt att fixa stor gädda åt alla som åker med mig, men inte åt migsjälv.Skulle nog behöva åka med Testfiskar Erik i hans båt så man kan komma över 10+ i år.


2 kommentarer:

  1. Ska du komma över 10 kg så ska du väl inte åka med Bäckis inte . Tänk på vad du säger :) // Peter !

    SvaraRadera
  2. Det är bara det att jag brukar kunna lura nån från hans båt, problemet är bara att det blir dyrt för han. Då han alltid har sålt båtarna efter att jag har fått en 10+.:) Magnus

    SvaraRadera